Allmänna- och leveransvillkor


Dataskydd

1. Jane Kønig har rätt att samla in, bearbeta och använda våra kunddata i enlighet med gällande dataskyddslag.
2. Jane Kønig använder endast kunduppgifter för ändamål som uppgifterna tillhandahålls för och/eller för korrespondens med kunden.
3. Om det är nödvändigt för behandling av betalning, kommer Jane Kønig att överföra kundens betalningsdata till kreditinstitutet som är ansvarig för betalningen.

Betalning

Vi accepterar betalning med Visa/Visa Electron, Visa, Mastercard, Debit Mastercard och JCB. Alla kortbetalningar görs via Altapay eller ePays krypterade SSL-betalningssystem för säker och konfidentiell betalning.

Beloppet dras från ditt kort först när din order har behandlats och skickats från oss. Användning av vår hemsida och alla inköp som gjorts av dig, måste godkännas med de villkor som omfattas av dansk lag.

Priser

Alla priser på www.janekoenig.se avser detaljhandelspriser och anges i svenska kronor (SEK).
Bekräftelse
När du har lagt en order får du kort därefter ett e-postmeddelande som bekräftar att vi har mottagit din order. Om du inte får e-postmeddelandet inom några minuter, rekommenderar vi att du kontrollerar ditt spamfilter. När vi skickar ditt paket får du ett e-postmeddelande med en bekräftelse.

Leverans

Vi levererar med UPS till valda paketbutiker/Access Point över hela landet. Priset för leveransen är 69 SEK - 120 SEK, men vi erbjuder fri frakt på beställningar över 999 SEK.

Leveranstid

Vi skickar din beställning inom 1-2 dagar och sedan tar det 1-5 arbetsdagar för leverans. Observera attbeställningsvaror varor som vissa Lovetag-smycken och 18 karats smycken skickas inom 1-5 arbetsdagar och smycken med handmonterade diamanter och ädelstenar kommer att skickas inom 5-10 arbetsdagar.
Vi skickar ett e-postmeddelande när vi skickar ditt paket. När UPS skannar paketet får du automatiskt ett till e-postmeddelande med spårningsnumret, som du kan använda för att följa paketet på bring.se. Spårningsnumret börjar med 1Z.  


Om du inte har fått ditt paket inom leveransvillkoren, kontakta vår kundservice på +45 33 15 86 87 (tryck1) eller på service@janekoenig.dk.

Om du är osäker på om ditt paket ska hinna fram till ett visst datum ber vi dig kontakta vår kundtjänst på service@janekoenig.dk eller +45 33158687. 

Rekommenderat paket

Alla paket skickas som rekommenderat paket med spårningsnummer. Det gör att vi kan spåra paketet till dess att det har levererats.
Bytes- och returrätt
På www.janekoenig.se har du 30 dagars öppet köp, som gäller från den dag du mottar leveransen. Du kan byta smycket mot ett tillgodokvitto eller returnera det och få pengarna tillbaka. Observera att vi endast återbetalar returbelopp på kortet som användes för köpet.

Vill du byta eller returnera ditt köp, måste det ske inom 30 dagar från leveransdatum. Varan måste returneras i samma skick, i originalsmyckesasken och i den förpackning som du fick det. Den bifogade retursedeln måste fyllas i och skickas tillsammans med smycket till följande adress:

Jane Kønig A/S
Att. Kundeservice
Gothersgade 54
1123 København K
Danmark

Du står själv för fraktkostnaderna i samband med retur eller byte av varan. Vi rekommenderar också att du skickar smycket som ett rekommenderat paket med spårningsnummer. Om det handlar om en reklamation, ska du alltid kontakta kundtjänst innan du skickar smycket.

OBS! Smycken kan bara bytas och returneras dit där de köptes.

Återbetalning

När vi har fått ditt returpaket kommer vi att behandla ditt paket så snart som möjligt inom två veckor. Observera att vi endast återbetalar returbeloppet till kortet och korthållaren som ursprungligen gjorde köpet.
Reklamation
När du handlar på www.janekoenig.se har du 24 månaders reklamationsrätt. Om du upptäcker en defekt eller ett fel på din vara inom 2 år efter att du fått varan, har du som konsument rätt att få varan reparerad eller få smycket utbytt om varan inte kan repareras.

Det är ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller att det har uppkommit till följd av vårdslöshet. Du måste reklamera inom ”skälig tid” efter att du har upptäckt bristen hos varan. Om du reklamerar inom två månader efter det att felet upptäcks, kommer reklamationen alltid att ha gjorts inom den angivna tidsfristen.

För reklamation av en vara, vänligen kontakta kundtjänst på tel. +45 33 15 86 87 eller skicka ett e-postmeddelande till service@janekoenig.dk